Otse põhisisu juurde

Tõnu Aav "Aplaus teile"

Tallinn : NyNorden 2010

Tuntud estraadikunstnik, teatri- ja filminäitleja Tõnu Aav on avaldanud väga huvitava mälestusteraamatu oma elust, tööst ja reisidest.Tõnu Aava näitlejatee sai alguse kooliteatrist. Ta teeb raamatus korduvalt tagasipõikeid lapsepõlve- ja kooliaastatesse. Haaravalt kirjeldab ta oma elu ja aja jagamist teatri ja filmi vahel. Veel on muljeid sõjaväeelust, tööreisidest Ameerikasse ja Austraaliasse ja teistesse maadesse. Värvikalt annab ta edasi muljeid reisist Egitusesse.

Katkend raamatust: 
"Kuna ma ei tea isegi, mida ma siit õieti otsin, saadab Egiptuse jumal mulle kaaslase. Kalju tagant hüppab välja... ma ei usu oma silmi – see on Jüri Krjukov, no täpselt tema! Küsib minult, kust ma pärit olen, justnagu ise ei teaks, et Tallinnast ja Draamateatrist, ja kuuldes minu suust, et Eestist, muutub rõõmust pööraseks: tal on Tallinnas sõpru! Ja tema nimi on Mustafa. No loomulikult, "Savoy balli" Mustafa! Ainult et valges hõlstis ja turbaniga. Võtab minugi nokkmütsi peast ja paneb valge rätiku asemele, sinna peale kootud võru ja küsib siis videokaamerat oma kätte, sest see pilt vajab jäädvustamist. Tal on hüpnotiseerimisvõime või on ta tõesti Juura reinkarnatsioon. Me mängiksime nagu oma dialoogi "Norman Vallutajast" - seesama sära on araablase silmades, no jumala eest seesama inimene! Ta kutsub mind oma sõprade juurde. Ronin kuulekalt ta järel üle kivide ja rahnude ja ei taipa, et ta viib mu ... oma kauba juurde. Seda valvas teine araablane. Sõna lausumata ladus too mulle oma papüürusetükid ja püramiidid sülle ja küsis raha. Hakkasin ümbrikust naelasid otsima. Araablane muutus kärsituks ja pistis oma sõrmed ümbrikku, öeldes, et neid pisikesi piastreid ta ei taha. Võttis viiekümnenaelase. Küsisin, miks ta mu raha võtab, ma kutsun politsei. Selle peale kuhjas ta mulle sülle müntide kollektsiooni, pisikesi püramiide ja papüürust ning marke. Saja Eesti krooni eest täiesti piisavalt. Minu arvates. Tema arvates ka. Niiviisi peavadki kaks tingijat teineteisest lahkuma. Kumbki veendunud, et lõi teise üle. Tegelikult see näib vaid nii, sest turistile võib tingimine lõbus olla, aga mooramehel sõltub sellest laste õhtusöök." (lk135)

"Aplaus teile" on siiras ja südamlik raamat Tõnu Aavast. Hästiloetavas stiilis kirjutatud teos lugejatele, keda huvitavad elulooraamatud.

Soovitab Evi

Kommentaarid